søndag 22. mai 2011

Rolige dager

Det er "stille" på Røliavestre om dagen. Korte og lengre fisketurer, eksamenslesning og lange morgenstunder der det som preger dagene. Jeg har falt litt ut av trenings regimet, det er så mange ting jeg har lyst til og gjøre og sommerdagene vi har må bare nytes rundt et kaffebål. Sånn er det bare. Hundene får mange km trening løs og holder formen bra oppe. Cuscus trener seg selv nesten like bra løs som foran sykkelen. Det er bare en ting som gjeller for han og det er full fart, og når jeg kaller han inn kommer han pesende tilbake som om han nettopp har kommet i mål på en konkurranse. Troya en strihåret Vorsther som foreldrene til Sverre har, er på ferie besøk. Dette fører til at Cuscus har litt konkuranse når de løper løs.

17 mai startet vi dagen med frokost med i  gode venner, før vi alle tok med oss hundene og gikk for og se på toget i Steinkjer. Vi var vell egentlig et eget lite tog der vi kom 6 stykker med 6 hunder. Vi ble lagt merke til. Birka debuterte i 17 mai tog sammen med Ida Karlstrøm, og blant ungene i og rundt toget ble Birka en favoritt. Jeg og Cuscus sto på sidelinjen og så på. Cuscus er ikke veldig begeistret for høye lyder og mye leven har jeg funnet ut så 17 mai ble en god treningsøkt psykisk for han.

Så når 17 mai var over var kvoten for nærkontakt med mange mennesker brukt opp og vi strøyk til fjels. Lågvasbu ligger idyllisk til i Skjækerfjella nasjonalpark. Det ble en fantastisk tur med god mat, god drikke og lite fisk. Det lå fortsatt is på vannet ved hytta så det ble ikke mange kastene før vi var tom for tålmodighet.


Til helgen er den 2 løpet i barmarkscuppen, det er på Jervskogen denne gangen. Siste løpet fikk jeg ikke kjørt gjennom løypa med Cuscus først noe som ikke er optimalt. Denne helgen reiser vi ned på fredag og kjører noen test runder. Jeg gleder meg helt sinnsykt! Det er så gøy å konkurrere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar