mandag 13. juni 2011

1 plass i 3 løpet i barmarkscupen

Mål gang! Full trøkk helt over mål denne gnagen
Jeg kom hjem  Finnmark fredags kvelden, med skiftende værmeldinger i forhold til tempratur var det høystusikkert om det ble løp. Jeg pakket bilen med lavo og utsyr for og bli over viss løpet ble utsatt. Etter 5 timer søvn var jeg på veien mot midtkil. Tempraturene lå mellom 12-15 grader hele veien. Spenningen var stor i bilen, hvert minutt ble tempraturen sjekket, Jeg hadde med meg familien Dahl i bilen. Da vi gikk ut av bilen steg tempraturen og vi var sikre på at løpet ble avlyst. Etter et kort fører møte ble det avgjort at løpet ble flyttet til søndags morgen.

Det var Midtkiltreffet samtidig med løpet og gjennom hele dagen var det forskjellig program. Apportkonkurranse, lydighet og leirdue skyting. Etter rigging av camp snek jeg meg over svenskegrensa på harry tur. På kvelden var det grilling og masse hundeprat kjempe koselig.

Søndag morgen var det endelig klart for løp starten gikk kl 8.00 og tempraturene hodt seg der den skulle så vi fikk kjørt løp. Løpet gikk helt uten problemer for min del. Jeg kjørte "safe" alle svingene denne gangen og hadde nok en del og gå på der. Når løpet var ferdig følte jeg egentlig at det hadde gått sakte. Men det er jo når vi føler at det har gått sakte det som regel går fort. 6.24.96. Det ble beste tidt uansett klasse og 1 plass. Det var også ny løype rekord! Kjempe gøy, nå er vi på rett kurs. Det ser ut som om vi har funnet rett oppskrift på fôring, trening og nok hvile. Etter en god pause etter løpet og premie utdeling tok jeg med meg Cuscus og kjørte en runde til med sparkesykkel. første runden gikk supert på 3.40 på andrerundene var Cuscus mer motivert for bade i elva så det ble en liten stopp. Men jeg fikk han i gang og i mål var tiden 7.48. Til sammenligning så kjørte Lisa Brøndbo på 6.55 i tospann sparkesykkel. Så vi har ganske bra fart inne!

Resultat Liste
Løpets Vinnere




Midtkil treffet hadde program på søndagen også. Sprint og Best in Show.
Sprinten: En "handler" holdt hundene mens eierne gikk fra hunden mens vi lokket på dem. Det var 2 og 2 hunder i vært heat. Cuscus løp som vanlig det han kunne. Så det ble en 3 plass til slutt.

Best in Show: Vigdis Nymark var dommer. Før start hadde hun litt råd om pels stell på valper og unghunder. Det var 15 hunder som var påmeldt. Det var ingen krav til rase eller rase standarder. Vi gikk ut i første runde mot Lisa Brøndbo sin Miss Monny Penny. Så konklusjonen ble vel at vi fortsetter med hundekjøring ikke utsilling framover! :D

Nå er det endelig sommerferie og løpspause. Det skal bli deilig for oss alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar