tirsdag 15. november 2011

16 best i verden!!

Vi kom hjem i går etter 24 timer i bil fra Borken (tyskland) Det har vært så som så med oppdatering, men det er rett og slett forde at vi som kjørte VM ikke viste noe særlig mer selv! Dette var helt håpløst og jeg er veldig lei for at det var så lite innformasjon å legge ut! Men skal prøve og gjøre det godt igjen nu!

På Torsdag hadde vi en fin økt i løypa, jeg syklet igjennom uten hund et par ganger før jeg kjørte gjennom med Cuscus. Gjennomkjøringa gikk kjempefint, men jeg syntes at løypa var laaaaang. Mens vi sto og pratet i målområdet kom det en Nederlender og fortalte at han hadde målt løypa til 8,2 km. 1 km lenger en det som var sagt og 2 km lenger en distansen vi har konkurrert på i Norge i år. Løypa ble nå sånn, likt for alle. 
Strålende sol 16 grader på lørdagen
Det at vi våknet opp på lørdag til skyfrihimmel og 0 grader lovet jo godt. Cuscus hadde "låst!" seg litt i tissinga på fredag så jeg var litt usikker på om han hadde fått ut alt han skulle før start. 0 grader var jo flott tempratur men, arangøren hadde funnet ut at Snøreløping skulle starte først. Dette er en stor klasse i Europa som tar lang tid. Etter dette skulle både sparkesykkel 1 og 2 hunder ut og 4 spann før jeg startet 12.09 i 16 grader og høy luftfuktighet. Cuscus gikk kjempe bra de først 3 km så dabbet han litt av og når vi var ca halveis så var måle om pallen endret til og komme seg i mål. Jeg valgte og ikke mase på bikja i det hele tatt når jeg så hvordan han reagerte på den tunge løypa og varmen. Jeg ville ikke kjøre han helt ned i kjelleren. I mål var vi på 17 plass. 16.41 min i mål, ledern i mål gikk inn på 14,33.  Jeg brukte 10-20 minn på og få Cusus nedkjølt og i normalt ganglag etter løpet. Men han kom seg fort og utpåkvelden var han ferdig med å ligge i senga hvertfall!
Ut fra start på Søndagen
På Søndag våknet vi til minusgrader og tykk tåke! Helt topp, tempraturen holdt seg lav helt til jeg skulle starte 12.26.30 På starten ble det litt hektisk når kjedet hoppet av på sykkelen og jeg startet faktisk uten kjedet på plass. Dette hadde jeg jo opplevd før så jeg viste hva som skulle til for å få trøkk i pedalene. Litt F..... og  H..... så var kjedet på plass uten at jeg måtte stoppe eller tapte noe mye tid på det. Cuscus gikk som en vind, han var tydelig revansjesugen fra dagen før. Oppover de lange slake bakkene jobbet han helt rått. Helt til han luktet noe godt å bråstoppet for en liten tisseskvet som måtte ut, jeg tryna, heldigvis hadde vi akkurat tatt igjen en kar så vi fikk godt med pes når vi kom oss på sykkelen. Vi paserte han og 2 til før jeg punkterte. 4 km uten luft i bakhjulet var kjempe tungt. Men vi holdt helt inn tiden ble 16 min og 19 sek i mål. over 20 sekunder raskere en dagen før med punktert dekk! også rykket jeg opp en plass sammenlagt 16 best i verden ekke dårlig det heller for en første reis gutt?!! 

komplett resultat liste kan dere se her

Nå skal sykkelen vaskes og på service før den blig gjemt bort. Håper det kommer snø snart! 

1 kommentar:

  1. 16ende best i væla !!! Slett ikke dårlig for en debutant. Gratulerer Andreas!
    Neste år blir det uten uhell, men på pallen ??
    Pappa

    SvarSlett