mandag 22. oktober 2012

Dårlig med skrivekløe om dagen

Hundetreningen tar mye tid, og jeg har ikke vært i noe som helst kreativt hjørne når det gjelder å oppdatere her. Men her kommer det en oppdatering.



Siden sist har de ikke vært mye annet en hundetrening. Jeg og Ida var noen dager på tur i Femundsmarka  Vi gikk inn til Femunden, Revsjøen, Øvere Muggsjøen, Mugsjølia (åpen bu som ikke var verdt besøket så vi fant en annen telt plass) og tilbake til Røros for overnatting på hotell med øl smaking på bryggeri i kjelleren på hotellet. Vi dro ned snitte på alderen drastisk, men ølet var godt. Redde for å kjede oss reiste vi til Trondhjem dagen etter for å møte Ingund (som var handler for Ida under femundløpet sammen med meg) å brattkort kurs sto på programmet. 7 flotte dager var over Ida reiste tilbake til Finnmark og jeg til Steinkjer.

 Tempraturene har vært stabilt lave så vi har kunne kjøre når vi vill i det siste. Problemet har vel vært at det har vert for lave tempraturer så bøndene i området har ikke fått trøska kornet, å vi har måtte ty til hardbanka grusveier. Noe som igjen har ført til at vi har reist på tur for å trene!! (Tur ER TOPP) Vi har et område like i nærheten med fine grusveier hvor det nesten er ubegrenset med kjøremuligheter. Her har vi vært både på dagsturer og overnatting sammen og vær for oss. Hiacen har hatt make over så nå har jeg plass til 14 hunder å trollvogne. (kun 1 menske for Brika sitter sammen med bagasjen i forset) Fellestrening med andre medlemmer i klubben har vært topp når jordene her ikke har blitt trøska, så Skogn å Roar Larsen hav vært så "heldig" å få besøk av TEAM JÅDÅREN. Så ble det tur igjen! Vi pakka cowboybilen til Arnt Ola å satte kursen til søta bror.

 Her er det enda mer uendelig med grusveier å det å bo på hytte med alle fasiliteter er jo ikke å forakte i det hele tatt! og når vi kom hjem var endelig åkrene begynt å bli klare for trening. Da snakker vi 1 oktober. Været har vært bra siden. Sol lave temperaturer og masse flotte treningsturer. Jeg har begynt å bruke både spotify og lydbok på treningsturene noe som gjør at tiden går litt fortere. Hvor langt jeg har kjørt på atv til nå tør jeg ikke å si, men det begynner å bli bra med KM.




Når vi kom hjem fra Sverge delte vi opp kennelen i 2 spann. Rutinerte og urutinerte (med noen rutinerte) Jeg har nå 14 hunder i trening mens Arntola har 16 tilsammen 30 løpshunder. plus 6 valper født i år.

Spannet mitt består av følgne: Lusniffer (Vært med på det meste med Arnt Ola)  Inka (Femundlopet 600) Aylar (Femund 600) Belka (Femund 600 og Finnmark 1000) Siri, Igor, Unie, Birka, Lizzi, Gerrerth,  Ali, Jalla, Davai og Snhell. Alle har vært med på all treningen uten noe skader så langt, de går godt å det er lite tull så nå gleder vi oss til snøen kommer.

2 kommentarer: