mandag 6. juni 2011

Midnattsol og kjedlig møte med Onkel politi!


Etter 15 timer i bil har jeg og Ida endelig kommet fram til Idas hjemplass Langfjordbotn. Vi reiste fra Steinkjer kl 24.00 med en vakker solnedgang, trodde jeg. Men det viste seg etter kort tid at sola skulle ikke legge seg med det første. Kl 01.00 var det bare å finne fram solbrillene. Mitt første møte med midnattssol. Blå, skyfrihimmel gjorde så turen har vært helt fantastisk. Med unntak av et møte med politiet i Mosjøen. Den ene politi bilen som var ute på de 130 milene vi kjørte måtte jo selvfølgelig vi treffe på. Det viste seg at bilen til Ida var begjært avskiltet, grunnet manglende forsikring. Ida var sikker i sin sak på at det var betalt men det hjalp så lite. De tokk skiltene og ba oss om og komme med dokumentasjon neste morgen. Mye vits og reise midt på natta for og bli stående i 

Mosjøen! Vi fikk heldigvis tak i en meget hjelpsom fyr hos gjensidige, som bekreftet at forsikringen var betalt. (De hadde døgnåpen ulykkes telefon) Vi fikk kalt tilbake politi patruljen og vips hadde vi fått skiltene tilbake. Ferden videre gikk uten noe særlig komplikasjoner, kun en liten feilkjøring. Kl 16.30 var vi framme og fikk servert super middag. Det var masse flott natur og se hele veien, jeg har kost meg masse! Nå er det bare å holde seg våken noen timer til for og snu tilbake døgnet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar