torsdag 23. juni 2011

Sommerferie!!

Det har vært stille på siden mine i det siste. Vi hadde ikke bare et men to lyn nedslag i huset vårt mens jeg var i finnmark. Ruteren gikk i stykker, ny ble kjøpt men intet nett. Telenor som har hatt det travelt med og rette opp diverse andre små feil, syntes ikke at linja vår var viktig nok så det tok uendelig lang tid før noen kom og retta opp linja. Men men!

Jeg er endelig ferdig på skolen alle eksamener unnagjort, så nå har Birka, Cuscus og jeg forflyttet oss til Tafjord. Her har jeg sommer jobb i 6 uker. Dette er 3 året på rad jeg jobber for Tafjord kraft. Jeg får ha med hundene på så og si alt. Å det største trekk plasteret for min del er at jeg får jobbe en god del i Tafjordfjella. Betalt i fjellet hva er vell bedre en det. Treningsmulighetene her inne er ikke så utrolig bra, men vi får trent på et vis. Det er ikke mange flater her inne med grus, men en del motbakker og boltre seg i. Vi kjører drag opp, også løper bikjene fritt løs ned igjen. Vi holder dermed lav fart mens bikkjene virkelig får jobba. Det er ikke så ofte jeg får trent bra med hundene foran, men her er pulsen min tidvis høy.
Når jeg er ferdig med å jobbe skal jeg tilbake til Finnmark og Ida. Etter en forhåpentligvis rolig uke der. Er den foreløbige planene vår å padle Karasjohka. Det er noe jeg har hat lyst til lenge og gleder meg masse til det. Så etter det er ferien nesten slutt og skolebenken kaller igjen. Forhåpentligvis så kommer kulda sammen med skolestart så vi kan starte høst treningen tidlig.

OBS OBS
Anita Innerdal fra Steinkjer dyreklinikk som sørger for mine hunders helse ber alle hundeiere spesielt de med valper om og være obs på parvoviruset som er i omløp. Det er påvist to hunder med viruset i Steinkjer distriktet den ene døde. Husk valpe vaksinene folkens!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar