fredag 19. august 2011

Kiropraktor besøk

I dag hadde vi besøk av Heidrun Sandve Bergseng, huner dyrelege og hunde kiropraktor. Hun tok turen innom på vei hjem fra en annen jobb i Langfjordbotn. Jeg hadde tatt kontakt med Heidrun siden jeg syns Cuscus hadde vært litt stiv i høyere bakbein de siste dagen. Så en kontroll før løpene startet kunne ikke skade.

Heidrun klemte, kjente dro og trykte på hele Cuscus. hun fant bare tre låsinger. En i krysset bak, en midt på ryggen og i nakken. Hun var meget fornøyd med tilstanden til Cuscu, i forhold til en langdistanse hund var han i helt topp stand. Heidrun fikk "låst opp" alle de låste stedene så nå er Cuscus helt klar for løps sesongen.

Det bak benet som jeg syns virket stivt var nok mest min paranoidhet som var mest skyld i før de viktige løpene som kommer utover høsten. Jeg har jo bare en hund og er veldig sårbar viss det skulle hende han noe.

 De siste dagen har gradestokken vist 26 grader i skyggen, så mye trening blir det ikke.
Nå begynner både jeg og bikjene og bli utålmodige på at gradestokken skal vise hyggelige tall igjen. Jeg har syklet noen små turer og kjørt litt intervall, men når det er så varmt er det vanskelig og få gode treninger. Bikjene får løpe løs, og kose seg så mye de vill.


Alle bildene  fra behandlingen er lagt ut her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar