søndag 4. september 2011

Tung dag i løypa

Endelig var sesongen igang! Men oppkjøringa til helgens løp var langt i fra optimal. Hektsik skolestart med lange dager, dårlig mage og lite tid for trening var status før jeg begynte å pakke bilen. Motivasjonen var på plass ved avreise men ikke kroppen. På lørdag før gjennomkjøring smatt Cuscus ut av syne noe få sekunder, vips var hodet hans langt neddi fôrbøtta til Lisa Brøndbo. Blid og fornøyd var han, mens jeg var ganske irritert. Litt senere enn planlagt kjørte vi igjennom løypa, jeg konstanterte at den var våt, tung og myrete med masse morsome nedover bakker. Etter gjennomkjøring gjør jeg nok en feil. Istede for å gi Cuscus og Birka vær sin skål med drikke, fikk de lov å drikke av fôrbøtta. Først Cus så Birka. Men når jeg begynner å klargjøre sykkelen dytter Cuscus bort Birka og drikker alt vannet selv. Etter grilling og en god natt på min nye oppblåsbare madrass sto jeg opp til det som skulle bli en fin dag. Cuscus var fortsatt full av vann i magen, så han måtte luftes vær halvtime. Uten at det virket som om han ble tom noen gang. Å jaggu klarte ikke den fillebikkja og komme seg inn i bilen en gang til å spise opp en og en halv skål til med mat.

Når selve løpe startet var Cuscus god mett å dvask og jeg fikk etter kort tid på sykkelen kjenne på det at 14 dager med magesjau ikke er noen god oppladning. Jeg ville presse på mer men jeg klarte ikke. Hodet ville, men resten av meg var rett og slett ikke med i helga. Cuscus gikk litt daft men med tanke på alt han hadde spist, så gikk det over all forventning. I mål var vi foran Dag Isaksen, men kun med noen få sekunders margin. Resten av sykkelgutta tok vist lenger sommerferie en oss andre så vi var bare to i klassen i dag.

I helgen hadde jeg med meg Chris Williams, han studerer på HINT. Chris er en meget aktivfotograf og bildene hans har jeg lagt ut fler ganger på siden min. Det er gøy og få noen skikkelig skarpe bilder og vise fram innimellom. Tusen takk Chris.

Kort oppsummert så var jeg sløv, bikja daff og jeg er meget fornøyd med at jeg vant. å blir det en kjapp evalurering, så er det bare å glemme det. Forhåpentligvis skal jeg og Cuscus trene mye bedre de neste ukene og komme sterkere tilbake.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar