søndag 2. oktober 2011

Seier i løp 8 og i total seier i barmarkscuppen

foto: Kjel O. Brun.
Avslutnings helga for de siste løpene i  barmarkscuppen ble lang og deilig for meg. Jeg pakket bilen på torsdag, og reiste til sona camping. Vi kjørte en fin treningsøkt med hundene, før vi la oss på lading til lørdagen og søndagens løp. Lena Boysen Hillestad, Hennrik Rapp og Svein Ivar Moen krydret start listen siste helgen. Det å litt ekstra konkuranse helga før NM var kjempe gøy.
Lørdagen gikk ingen ting som planlagt, jeg somla til start og fikk kjempe dårlig tid. 50 meter ut i løypa hoppa kjedet av for første gang. Etter noen ukvemsord fikk jeg det på igjen, løpet var ikke kjørt enda så det ble fult trøkk neddover. Så når det sto igjen 2 km til mål hopper kjedet av IGJEN ut av en sving. Detter medfører at jeg forsvinner inn i et gjerde, strikken ryker og jeg ligger under sykkelen med begge beina i pedalene. Cuscus stoppet og så  dumt på meg der jeg lå. Vell oppe på beina igjen får jeg knytt strikken sammen, hekta på kjede som hopper av med en gang jeg begynner og sykle igjen. Øm forslott kom jeg til mål litt over 2 minutter bak vinneren Hennrik Rapp. (BRA DET IKKE VAR NM)
Så litt bitter gikk jeg til sengs lørdags kvelden! På søndag våknet jeg til øspøs regn og en flott hunde tempratur. Idag klaffet alt! god tid på  start, ikke noe spendene skjedde i løypa. Løypa bar ganske preg av regnet på morgenkvisten og var blitt mye tyngere en dagen før. Jeg kom i mål på 10.34, litt over 20 sekunder ned til nestemann i klassen Kristian Sæterhaug og Svein Arild Moen delte 2 plassen på dag to. Dame klassen vant Marit Muus Falk foran Lisa Brøndbo og Merete Sommer. Gamlemor Hillsetad slo Svein Ivar Moen i 2 hund sparkesykkel klassen. Resten av resultat lista kommer ut etterhvert på www.barmarkscupen.no

Dette var de siste to løpene i cupen her i midt Norge. tilsammen har det vært 8 løp hvor du må ha 6 tellende. Jeg har stil i 6 av løpene og har ledet sammenlagt fra løp nr 2 til nå. 1 plass i cupen var skikkelig gøy og få med seg, og 2500 kr i penge premie skadet absolutt ikke. Det har vær 6 kjempe bra løpe med flotte arangører! Kjempe glad for at så mange er med og gjør det mulig for oss og konkurrere.

NÅ ER DET NM NESTE HELG FOLKENS!!! Det blir skikkelig spenene.

1 kommentar: