lørdag 24. desember 2011

Jule oppdatering

Alt går ikke på skinner om dagen! Etter de fine økten jeg hadde på nysnø har jeg knapt nok hatt på meg skia. Cuscus ble har fått et bitt nakken etter en uheldig episode med en annen hund. Han fikk pencelin kur og såret var jo selvfølgelig akkurat der hvor selen går!! Etter noen dager begynte han å få veskefylte kuler også. Jeg drenerte to av dem selv uten noe problem, men den siste satt for dypt til at jeg turte og ta den selv. Etter en tur til dyrelegen er nå alle kulene borte, han har avsluttet en pencelinkur til og alt ser ut som om han er på bedringensvei. Men han bruker utrolig lang tid på og komme seg etter slike medisin doser. Jeg opplevde det samme etter rabisvaksinen. Han virker bare ikke som han skal. Så mens jeg går i sirkler å lurer på hvordan dette skal gå, så ligger han med alle bena i været og slapper av i hundehuset. Det er nå bare 3 uker til første utaksløpet til EM, sånn som det ser ut nå kommer jeg nok ikke til å stille der, men være hjemme og få gode treningsøkter. Vi får se, det er 3 uker til mye kan skje!!! :D

Siden Cus har vært ute av trening har jeg kunne gjøre "andre" ting. Onkelen og tanten til Ida trenger alltid litt hjelp til treningen. Når snøen ikke kommer i de mengder som vi vill ha så må ATV trening til, eller langturer lenger nord for og finne snø. Jeg har fått blitt med på begge deler. ATV med 16 spann og en del svinger hvor det egentlig ikke kommer rundt 10 spann gjør ATV treningen litt mer spendene. Og når det i tillegg er 13 minus fullmåne og litt snø på bakken så er det egentlig helt greit. Men langt i fra som å kjøre slede.... Derfor dro jeg, Ida og Olivia (handlern til Arne karlstrøm og Marianne Skjøthaug) avsted til Gargia litt nord for Alta. Vi hadde med 24 hunder, mat og ustyr for å være ute et døgn, vi hadde fått et rom på en fjellstue 7 mil inne på vidda. Men før vi var der måtte vi paserer et av de mest forblåste fjellområdene i distriktet. Og ja det blåste! Skikkelig! Det var bare så vidt jeg så Ida på hundespan nr 1 av 3 over fjellet og hvordan de supre hundene finner sporet i den fokksnøen er bare utrolig. Det er spendene og utrolig gøy når vi klarer og takle slikt vær! Resten av turen gikk som en drøm, det ble bra med km uten at hundene ble helt nedkjørt eller for mange skader oppsto på det harde sledesporet.

Nå i skrivende stund har jeg og Cuscus forflyttet oss til vestlandet for og feire jul hjemme hos min mor. Vi fløy fra Alta, noe som gikk overraskende bra. Jeg ventet at jeg skulle høre Cuscus gjennom fly et fra lasterommet men det var helt stille, bare så vidt han peste litt når han kom fram. Det var deilig og slippe å kjøre de 200milene  ihvertfall.

GOD JUL ALLE SAMMEN!!!!

Det har vært dårlig med bilder på bloggen min det siste dette skyldes at mitt kjøre Canon g11 kamera har fått objektiv feil. Det skal sendes på rep over jul håper det blir bra igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar