mandag 9. desember 2013

Langfjordløpet 2013 2

Da er en fantastisk helg over og jeg kan ikke være annet en super stolt og fornøyd med hundene. På lørdag var det harde spor og jeg følte vi hadde bra flyt i spannet. Jeg kjørte så fort som jeg mente var forsvarlig. Målet var å få en god gjennomkjøring å få trent litt på å kjøreforbi. Kjørte Puma og Emma i led. Dem er ikke de raskeste men de mest stødige. sånn at vi alle skulle bygge selvtillit på det med å kjøreforbi. Som har vært en utfordring denne sesongen. Det gikk kjempe bra. og vi kom i mål på tre timer og 18 minutter ca 30 minutter bak lederen.

Dag to snødde det 20 cm løypa ble kjørt opp med skuter. Men sporene var blitt løsere og forholdene tynger. Med selvtilliten med tanke på forbikjøring satte jeg Iver og Ruby først. De kar kødda i hver passering hele sesongen og når vi tok vi igjen det første spannet  stoppa opp påsiden og lagde i mega floke. Måtte nesten av med alle bakliner og nakkeliner før det løste seg. Neste passering gikk litt bedre og plutselig var det som om dem nesten hadde glemt at det var skummelt og kjøre forbi. De tunge forholdene førte til at jeg tok igjen spann på spann. Og det gikk bedre og bedre for hver gang. Men når vi tok igjen Ben (som hadde fått en hund i sleden) var jeg ganske nærvøs (prøvde så godt jeg kunne og ikke vise det). Men de så ikke på dem engang. Rettforbi og fortsatte i samme drivet. Til og med mr finnmarksløpet måtte svelge en kamel og se seg forbikjørt av et 8 spann. (Barne klassen som han kaller det) De unga!! Vi kjørte forbi 15 spann og hadde nest raskeste kjøretid på dag to. tiden i mål ble 3.30 2 minutter bak dagens raskeste spann uavhengig av klasse. (12 spann teten måtte vist brøyte noen km) Endte på 7 plass etter dag to. Meget fornøyd med at vi har en god jevn form. Dem kunne gått mye lenger :D


Idag har gangsperra meldt sitt inntog! Ha en fantastisk uke!

Resultat liste trykk her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar