fredag 6. desember 2013

Sesongens første løp

Gårsdagens treningstur

Det blir tidlig start for løp sesongen 2013/2014. Langfjordløpet går av stabelen denne helgen. Det er 110 km over to dager. Jeg skal kjøre 8 spann. Vi kjørte igjennom løypa i går og hundene virker bra. Startrekke følgen ble trukket i morges og jeg starter nest sist. Så da får jeg trent på forbikjøring! og det trengs! (Viss jeg tar igjen noen da!) 

Vi har fått nærmere 1,5 meter snø. Så det har vært mye tung trening med å lage spor de siste ukene. I går var første dagen det var opphold på nærmere 14 dager. Samtlige spann i Langfjordbotn var på fjellet i løpet av dagen og kjørte opp løypa. Så alt skal ligge til rette for et bra løp.  

Av de 8 jeg skal ha med er 6 helt sikre: Ruby, Mango, Emma, Puma, Iver, Ollie De site to plassene står mellom August, Mars, Mai og Juli. Ben skal også ha en av disse på sitt spann. Norma var ikke helt i slag i går så derfor står hun over løpet i helga.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar