mandag 26. september 2011

Test av NM løypa!!

I dag var første test av NM løypa på Midtkil. Jeg syns løypa var mega kul. Den er flat men har mange hindere og krevende partier både for hund og kjører. Det at det regner irskeulvehunder her om dagen gjør den absolutt ikke mye lettere. Det er glatt og sleipt, men det er jo fint for potene! Nå er det løp til helgen i samme løypa som går under NM så får vi se hva slags tider vi får til.

Utenom NM løype test i dag har helgen vært meget hektisk. På torsdag fikk jeg en utfordring fra Arnt Ola Skjerve om felles trening Jådårn. Det kunne jeg jo ikke motstå. Vi tok først en 4 km sykkel økt med hund, i et sabla jørmebad av en løype. Som endte med at jeg lå på ryggen oppi en svææær vanndam. Etter dette ble jeg lurt ut i en jogge runde. "vi skal ta det med ro" sa Arnt Ola. Men begge hadde vel vært godt oppi makspuls på vei opp bakkene. Og når Arnt Ola la ut de lange elg beina sine gjennom myra kunne jeg bare gleme å henge på selv med hund. (JEG HATER Å LØPE) Etter ferske boller i magen hjemme hos Julie Arnt Ola bar det ut igjen, nå var det hundekjøring på menyen. Det var skikkelig digg å kjøre spann igjen. 16 span og atv er bare kult. kl ble vell nærmer halv ett på natta før jeg var i seng
På fredag bråbestemte jeg meg  for å bygge ny hunde kasse i bilen. Heldigvis har vi en dreven snekker i klubben. Så på vei hjem med matrialer i bilen ringte jeg til Pål Duvset og spurte om han hadde lyst til og hjelpe meg "lit". Han tok utfordringen på strak arm, 4 timer senere og en liten kaffe kopp, var det ikke bare en men 2 kasser bak i bilen. Så nå er det plass til 4 store eventuelt 8 små. Tusen takk for hjelpen Pål.
Lørdag dro jeg til Bogn etter jobb på trenings kamp med ITBK. Når jeg kom var store å små hundekjørere i full sving. Det dura i atver og trollvogner i alle retninger. På kvelden ble det servert fårikål, hundepraten satt seselvfølgelig lett rund bordet ut i de sene timer. Jeg kjørte to runder på rundt 7 km i løpet av de to dagene. Begge bikjene gikk meget bra Takk for en fin helg alle sammen!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar