torsdag 26. juli 2012

Sommerferie





Neida, her er det ikke dødt! Etter endt eksamensperiode pakka vi ned stort og smått før vi endelig kunne sette kursen mot Langfjordbotn (Finnmark) Men selv om skolen var ferdig betyr ikke det at vi tar ferie av den grunn. De første seks ukene av ferien har sust av gårde, uten at vi kan skryte av masse lange flotte fjellturer i år gitt. Men noen små turer har det blitt. Blant annet på sørøya hvor de to øverste bildene er fra. Det var helt fantastisk der ute må bare oppleves.


 Gammelt silobygg skulle ned og ny plansilo skulle opp, på familiegården til Ida. Så det har vært langt i fra late dager her. På grunn av at gravemaskina som skulle komme ikke dukka opp så hadde jeg lange dager i ei litt mindre innlånt gravemaskin for å få klar silotomta til montering. Siloen er 50 meter lang og 9 meter brei og vollene på siden er tre meter høye, litt av et byggverk. Etter endt arbeidsdag har jeg prøvd å holde treningen litt vedlike uten at det har gått særlig bra. En betennelse jeg pådro meg i beinet rett før sommerferien har ikke sluppet taket så fort som ønsket. Samt LITT vell ivrige økter i starten her vel gjort at den blomstret opp igjen.





























 Når leggen begynner å bli bra og det var klart for en hyggelig tredagerstur til Røros med bryllupsfeiring (GRATTIS igjen Dag og Anne Mari) Meldte feberen sin annkomst og jeg var ikke helt i toppslag, men en flott dag ble det. Nå Sitter jeg i "handler" hytta til Roger Dahl. Jeg går lakseoppsyn i Alta elva og den lille hytta er flott å ha tilgang til i mellom vaktene. Også er det fin å få fjærna litt av bæsjeplukker rusta før jeg kommer tilbake til Jadarn. Livet langs elva er flott. Store bål hyggelige mennesker, til tider litt kjedelig men det nå en fantastisk jobb. Den 9 august setter jeg kursen til Lena Boysen Hillestad på Hamar for å hente bilen min, for en ny 1000km tur via vestlandet til muttern til Steinkjer klar for høst trening og skole  i den rekkefølgen! 
Vi rakk en liten tur i den flotte naturene rundt Jonsgård mellom slagene i brylluper 
Det er en hard jobb men noen må gjøre den!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar