tirsdag 30. juli 2013

Sommermodus

På tide med en uppdate kanskje!

Etter birken var det fult fokus på levering av bachelor oppgave og de siste eksemene på HINT. Samtidig som jeg søkte jobber og var på jobbintervjuer, både her og der i vårt lange vakre land. Jeg hadde basse i hjemme hos mamma i Sykkylven og fartta derfra. Det ble få uker uten reise. Samtidig fikk Birka  valper i April 4 gutter, de vokste fort og nøyt godt Brit Care valpefor.  Når tiden for og levere bachlor var kommet var valpene blitt 8 uker å leveringsklare. Sykt hvor fort den tiden gikk! Jeg reiste jeg innom til de som skulle ha valp på vei til Steinkjer. Ingund på Oppdal fikk valpen Sisten (som passet godt til sitt navn) han nyter livet som seter hund, både med sau og ku rundt seg. De to ander Miko og Birk flytta til Sindre og Lene på Høylandet. Så sitter jeg igjen med sisteman. Petter ser ut til å bli en artig krabat. Spenene å se om det blir trekkhund av han.
Sisten er ikke helt sikker på om han er
Trekkhund eller gjeterhund
Birk søker på rollen som Dumbo i neste
Disney film!














Når bachelor oppgaven var levert hadde jeg vært på 10 jobbintervjuer uten å få full klaff. Tålmodig som jeg er begynte det å bli litt tøft. Men på vei til et nytt jobbintervju i Sogn fikk jeg endelig telefonen som jeg venta på. Jobb tilbud i fra Jølster som naturforvalter, når jeg kom ut fra intervjuet  hadde jeg et tapt anrop og mail fra Sykkylven kommune med enda et jobb tilbud som arealplanlegger. Snakk om at ting snudde seg på hode. Nå var det jeg som måtte velge og tankene vandret hit og dit. Mange ting og tenke på i forhold til livet videre. Det ble noen netter med LITE søvn. Samtidig venta jeg på svar fra en siste jobb i Loppa Kommune i Finnmark, stillingen som kommuneplanlegger var den som hang aller høyest. Så når de ringte spratt jeg sjampis korken!! Jeg svarte ja på direkten og 12 dager etter varny bil kjøpt og flyttelasset pakka! 1 Juli begynte jeg i ny jobb.

Loppa kommune er en liten kyst kommune som grenser mot Alta, Hassvik, og Kvænangen (Troms). Det er rett i overkant av 1000 innbyggere, høye fjell, isbreer og masse hav. 14 dager etter jeg begynte å jobbe kom det et hus til salgs i Langfjordbotn. Det er ca 30 min fra arbeidsstedet mitt i Øksfjord. Etter en kjapp bud runde så sto jeg med lån i banken og nøkkel i  hånda. Så nå har jeg jaggu kjøpt hus også! I fantastiske omgivelser, med alt tilrettelagt for mine fritids sysler hundekjøring, sykling, ski, tur og masse masse mer!



Så hva skjer neste sesong. i og med at det ble hus kjøp så er det vell ikke tvil om at huset må ordnes å gjøres i stand før det blir engene hunder. Jeg må bygge meg hundegård og få på plass en del andre ting før jeg kjøper flere hunder. Så eget spann før i 2015 er nok hel urealistisk. Men jeg kommer til å kjøre løp denne sesongen. Men hvilke løp og målsetting diskuteres om dagen. Så det får jeg komme tilbake til når jeg ser hvordan ting utvikler seg. Det som er sikkert er at Brit Care blir med meg videre denne sesongen også! Det å vite at jeg alltid har skikkelig kvalitetsför tilgjengelig er deilig! Den nye produktserien dem Carnilove virker utrolig bra!


I mellom slagene prøver jeg og holde formen så noen sykkel og løpeturer blir det! Jeg syklet Langfjordrittet sist uke og var overraskende pigg! Så dere får ha en god sommer!!!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar