fredag 20. september 2013

Påmeldt F500 2014

Hav tåka kommer sigende inn, flott på vei hjem fra jobb. 
Langfjorden badet i solskinn. Fjellene i bakgrunn
er flotte turområder













Sommeren har ikke sluppet taket her i Nord. Den siste uka har det vært 18 grader til langt på kveld. Det fører til litt redusert treningsmengde. Uten at det bekymrer meg nevneverdig enda. Det er bare såvidt hundene har kommet ut av startgropa i treninga. I løpet av høsten og vinteren skal vi tilbakelegge ca 3000km før årets store mål Finnmarksløpet 500 km. (Min påmelding)
Lusniffer til venster og Belka til høyere.
Før start på F400 2013
Jeg skal også kjøre noen kortere løp før start, men disse vil som i fjor ha mest fokus på trening og terping på rutiner enn konkuranse.Spannet mitt består i all hovedsak av unge og urutinerte hunder. De fleste fyller 2 år i år. Det blir en ny utfordring for meg og hundene! Selv om jeg hadde "ungehundspannet" til Arnt Ola i fjor så hadde alle hundene der minst en treningsesong bak seg. Også  hadde jeg med super rutinerte Lusniffer.

Ben og Kati 

I år er jeg på kennelen vidda-runners husky. Hos Ben og Kati. De bor 5 minutter fra huset mitt i Langfjordbotn. Totalt har de 26 hunder i trening. Inkludert mine to så når vi da trekker fra Birka så er det vel 25 stykker som er aktuelle for løp. Iver som jeg kjøpte ifjor begynner sakte men sikkert å ta form, så det kan se ut som om han kan bli aktuell for løp denne vinteren.
Det å være på tur med hundene syns jeg er viktig og artig. Derfor prøver vi å få til den minst en gang i måneden. Vi var på Bingis 2 timers kjøring fra Langfjordbotn. Der er det fine grusveier, hvor det er lite folk og mange km med treningsmuligheter. I hverdagen trener vi det meste hjemmefra på jordene til Parken gård og noen stubber med grusvei som knytter dem sammen. Fint for potene å lite sokker eer fint for ryggen også. :D

Flotte forhold!
Petter øver på å bli trekkhund
Nærmest kamera til høyere.



Petter beggyner å bli en stor kar. Men det er godt med en hvil på lange turer.
Han har ikke begynt å trekke enda, men løper løs sammen med spannet




Nå når hundetreninga er i gang er det lite tid til andre ting. Men før vi startet treningen for fult. Rakk jeg et strøk med maling på huset og vedhogsten er snart unnagjort, samt en del annet forefallende arbeid som må gjøres rundt om på bruket. En tur med familien på Norges nest høyeste fjell Glittertind har det også blitt tid til. Er ikke så ofte jeg ser dem så det var et hyggelig avbrekk i hverdagen. Egen treninga har etter en litt slapp sensommer kommet tilbake i system og formen er stigende! :D Jeg slet med mye betennelser i leggene i fjor når jeg gikk over fra sykling til løping på høsten. I år har jeg hatt mer variert trening gjennom sommeren. Det virker å gi posestivt utslag.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar