mandag 29. juni 2015

Ny sesong for DØREN!

Finnmarks løpet endte 50 km før mål, på sjekkpunkt Jotka. På etappen fra Skoganvarre til Jotka startet samtlige hunde og kaste opp. Når jeg ankom Jotka var det lite å gjøre med det dermed brutløp. Jeg har vært sløv på skrivingen. Men etter en sesong med 2x stang ut på to løp jeg starta var jeg det ikke mye og skrive hjem om.





Ny sesong og nye muligheter nå. Vi har 15 hunder i trening til høsten. 7 unghunder og 8 voksen. Planen var å ha 16 men en av ung hundene fikk en svulst som dyrelegene mente at ikke var noe å gjøre med så hunden måtte dessverre avlives. Men vi får se om vi fyller opp den ledige plassen etterhvert. 

På fôr siden blir det også endringer i år. Jeg har i 5år sammabreidet med Brit Care er avsluttet.Jeg har vært strålende fornøyd med dette foret men pga økonomiske utfordringer hos importøren kunne ikke samarbeidet fortsette. Jeg vil takke for 5 flotte år med Brit Care!!

 Heldigvis har Team Troll-hundefor tatt meg inn på deres Team! Jeg gleder meg til og samarbeide med dem. De har et supert utvalg av utstyr og et bra tørrfôr som jeg er spent på og prøve. 

Jeg har brukt Vom og Hundemat  de siste årene. Dette har vært helt greit, men jeg syns at kvaliteten på fôret har variert litt mye. Derfor har vi funnet ut at vi skal hente ren vom og kjøtt fra Nortura og tilsette Provit sine vitaminener. Så det blir spennene og se hvordan det funker. Vi kommer også til og supplere med laks i tunge treningsperioder. 

Hundegården er straks ferdig, vi har bygget 5 løpegårder hvor hundene står under tak. Vi har nå løpegårder til 14 hunder. Pga at noen hunder ikke trives i løpegård har vi valgt og ha noen hus med kjetting også.




God Sommer! Følg med på fastdogs.no på facebok for hyppigere oppdateringer



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar